Handelsbetingelser
123elektronikk

Handelsbetingelser

Bedriftsinformasjon

123 elektronikk
Kvernhusvegen 21
2743 Harestua

Telefon: 85 29 52 54
Organisasjonsnummer: 995 419 629

Anvendelse

Disse alminnelige salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg fra 123elektronikk, så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene før vareleveransen finner sted.

Betaling

Du kan betale med debet/kredittkort, PayPal, betale med faktura eller gjøre en overførsel hvor du forutbetaler til vår bankkonto.
Betaling med VISA/Mastercard/Mastercard Debet/VISA Electron/Svea webpay/PayPal,Bankoverføring.
Kommunikasjon med denne betalingsløsning er levert av ePay og alle kortdata sendes kryptert.

Bank: DnbNOR
Konto-nr: 5081.06.91961

Priser

Alle priser i 123elektronikk er inklusive merverdiavgift.

Det tas forbehold om prisendringer i forhold til de priser som er oppgitt i brosjyrer, informasjonsmateriell m.m.. Særlig gjelder dette prisendringer som følge av at myndighetene endrer avgifter og skatter eller hvis innkjøpsbetingelsene våre endres vesentlig pga endrede råvarepriser, valutaendringer og lignende.

Varene sendes normalt med posten eller Bring og porto legges til på iht 123elektronikks takster. 123elektronikk kan fritt velge å benytte annen transportør når dette er formålstjenlig.

Bestilling/Ordrebekreftelse

Ved bestilling i butikk på internett: Bindende kjøpsavtale foreligger når bestillingen er bekreftet på butikkens ordreside. Alle bestillinger ordrebekreftes via e-post.

Levering

Bestilte varer mottar du i posten normalt ca en 1-3 dage etter at vi har mottatt bestillingen. Av og til kan en vare være midlertidig utsolgt. Du vil i slike tilfeller får beskjed hvis det tar lang tid før varen kommer på lager igjen.

Hvis bestillingen må deles opp pga at deler av bestillingen ikke er på lager, vil dette skje uten ekstra omkostninger for deg.

Dersom varen ikke hentes på Posten eller Bring innen to uker, returneres den til 123elektronikk. Ved uavhentede varer må bestiller betale et gebyr på kr 50-150,-, samt dekke påløpte fraktkostnader.

Reklamasjon

Ved salg til forbrukere:
Ved reklamasjoner på grunn av feil ved varen gis det full reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle produkter. Kjøper plikter å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Eventuelle garantier fra leverandører kommer i tillegg og ikke i stedet for din reklamasjonsrett etter kjøpsloven.

Ved salg til andre enn forbrukere:
Etter mottakelse av varene skal kunden omgående undersøke disse. Dersom feil eller mangler oppdages, skal kjøper umiddelbart og senest 8 dager etter varens mottakelse, reklameres skriftlig.

Enhver reklamasjon må være fremsatt senest 12 måneder fra levering. 123elektronikk er uten ansvar for eventuelle mangler som det reklameres for etter utløpet av ovennevnte frister.

Feil leverte eller bortkomne varer

Hvis en vare er feil levert, kan denne returneres uten omkostninger for deg. I slike tilfeller ta kontakt med ordrekontoret på E-post info@123elektronikk.no for å avtale hvordan dette praktisk kan gjennomføres.

Varer som kommer bort under forsendelsen fra 123elektronikk, etterlyses gjennom Posten/transportøren. Kommer disse ikke til rette, vil varen bli erstattet. 123elektronikks ordrekontor vil være behjelpelig i slike tilfeller.

Kvalitet

Vi arbeider kontinuerlig med å holde god kvalitet på vårt varesortiment. Derfor gjennomgår hvert produkt en omfattende kvalitetsvurdering før det blir godkjent for salg gjennom 123elektronikk.
Skulle det vise seg at et produkt som du har kjøpt, ikke holder tilfredsstillende kvalitet i forhold til ditt bruksområde, vil vi gjerne ha en tilbakemelding om dette slik at vi eventuelt kan hjelpe deg til et bedre valg.

Angrerett

Ved salg til forbrukere gis det 30 dagers returrett på kjøp i butikken. Ved eventuell retur benytt fortrinnsvis original emballasje, da kjøper har risikoen for skader under transport som skyldes mangelfull emballasje. Kjøper betaler returfrakt.

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side eller hvor selve leveringen har medført at varen ikke kan leveres tilbake.

Ved returnering ber vi deg å vedlegge din orderbekreftelse eller en kopi av denne.
Har du betalt med kredittkort vil du få pengene tilbake på kontoen din. Har du betalt via bankoverførsel, ber vi deg om å vedlegge kontonummeret ditt, så du kan få pengene tilbake i løpet av 5 bankdager.

Varen må være mottatt av oss før kjøpesummen tilbakeføres. Send aldri varer i retur i postoppkrav.
Returadresse: 123elektronikk, Kvernhusvegen 21, 2743 Harestua.

Personopplysninger

Vi innhenter kun nødvendig informasjon for å kunne gjennomføre din bestilling hos oss. Personopplysninger overleveres ikke eller selges til tredjepart.

Aktiv aksept

Alle kunder kan velge om man ønsker å motta eller ikke motta direktemarkedsføring fra oss - se "Persondatapolitikk".

Kundens rett til innsyn

Alle kunder kan til enhver tid ved hnvendelse til oss på e-post, brev eller lignende få innsyn i alle personopplysningene som er registrert på personen, hvordan disse benyttes og hvilke sikkerhetstiltak som benyttes.

Personprofiler

Vi benytter ikke personprofiler i vår markedsføring

Retting og sletting

Du kan til enhver tid få rettet eller slettet dine personopplysninger når de er feilaktige, mangelfulle eller unødvendige i forhold til butikkens virksomhet.

Tvister

Tvister som måtte oppstå i tilfelle uenighet om bestemmelser eller betingelser hører inn under de ordinære domstoler.

Hovedforetaket

DerkeTek ApS
Teknologivej 15
8500 Grenaa
Danmark

mva-representant

Byrået i Son AS
Postadresse: Postboks 144, 1556 Son
Besøksadresse: Brevikbråteveien 9, Sletta Næringspark, 1555 Son